neděle 11. června 2017

Lush: Nahá a voňavá




Má první asociace při vyslovení adjektiv nahá a voňavá? Přece kosmetika! Třeba z Lushe.
(Kdo myslel na něco jiného, je oficiálně čuně.)

Čím dál víc se snažím žít svůj život minimalisticky a co možná nejvíc bez odpadu. Děsí mě totiž, kolik odpadu společnost vyprodukuje. A kolika věcmi se lidé během života obklopí, aniž by je opravdu potřebovali. Před pár týdny jsem si pořídila Zázračný úklid od Marie Kondo. Ještě než jsem stačila začít s čtením, stěhovala jsem se. Množství krabic s věcmi, které jsou určeny na darování či prodej, mě překvapilo. Ten pocit, že je všechny musím táhnout do nového - nezabordeleného - mě nakopnul víc, než nějaká chytrá kniha. Číst ji sice plánuji pořád, ale její stěžejní myšlenku už asi objevovat nepotřebuji.

Jak všichni víme, nejlepší obal je nejen z ekologického pohledu nakonec vždycky ten, co ani nevznikne. Tak hurá na nákup nahaté kosmetiky! (Aspoň konečně využijete všechny ty dekorativní plechové krabičky, co jste prostě museli mít.)

A jestli jde minimalismus, ekologie a tak dále zcela mimo vás, vezměte alespoň v potaz,
že rozbalování balíčku z LUSH jsou malé Vánoce.




Full of Grace pleťové sérum

Vegan: ANO
Cena: 395 Kč 
Odkazzde (cz)

Váží sice jen dvacet gramů, ale hádám, že mi z poličky jen tak nezmizí. Stačí ho opravdu malinko, v podstatě pár doteků. Rychle se rozpouští a taje ihned po kontaktu s kůží. Vyžaduje tedy extra zacházení v těch nejvíce horkých dnech, kdy hrozí, že se vám bez rozloučení promění v mastný flek.

Na závěry ohledně účinků na pleť si počkám. Zatím ale vím, že se užívá nádherně jednoduše a když to nepřeženete s množstvím, rychle se vcucne. Stihla jsem ho už použít jak samotný, tak pod hydratační krém (jak doporučují na webu). Obojí bez problémů. Vůně je příjemná a jemná, ne tak omamná jako spousta jiných z Lush.

O MĚSÍC POZDĚJI: Naprostý úspěch. Snadno se používá a můžu zcela potvrdit svůj původní dojem, že asi vydrží pěkně dlouho. Za měsíc se ani pořádně nezakulatil. Kromě toho, že funguje, mě ještě může hřát u srdce skutečnost, že je tohle sérum opravdu zcela bez obalu a tedy i bez odpadu. Jeden z největších úspěchů, které mě s Lush potkaly.




Movis mýdlo na obličej

Vegan: ANO 
Cena:
195 Kč / 100g
488 Kč / 250g
975 Kč / 500g
(cena za 100g mýdla se při koupi většího kusu nijak nemění)
Odkaz: zde (cz)

Tohle čistítko pleť vydrbe díky kouskům celozrnného chleba. Po něm i voní. Upřímně řečeno: dokud je mýdlo suché, chlebová vůně se mi líbí. Jakmile se však namočí, začne na mě působit tak nějak nepatřičně. Vůně je ale subjektivní záležitost.

Funguje zatím docela dobře, závěry nechám též na později. U dekorativky se dá hodnotit ihned, pečující produkty ale potřebují svůj čas. Přidám snad jen tip pro mýdlové začátečníky. Netrapte se s celým kusem. Z mýdla si část uřízněte a zbytek schovte do lednice. Nejenom, že je takto manipulace snazší, ale produkt i déle vydrží v 100% kondici.

O MĚSÍC POZDĚJI: Řídila jsem se svým tipem a používala první uříznutý kousek. Moc mě ale neuchvátil ani na další pokusy. Nedaří se mi ho ani pořádně napěnit, ani využívat jako jemný scrub. Ale třeba jsem výjimka. Zbytek každopádně prodávám na vinted - tady.





Ugai tabletky pro tvorbu ústní vody

Vegan: ANO
Cena: 275 Kč
Odkaz: zde (cz)

Zelený čaj, australský čajovník a sůl. Vidíte správně, žádná máta. To na LUSH miluju - každý produkt pro ústní hygienu má alespoň jednu verzi bez máty. Nemám ráda její chuť (snad jen v míchaných drincích) a jsem si docela jistá, že v produktech pro ústní hygienu často nic neřeší, jen všechno přebíjí.

Produkt je sice v plastové lahvičce, ale ta je nejen recyklovaná, ale hlavně mnooohem menší, než by byla ta, která by obsahovala i vodu potřebnou na těch cca osmdesát použití, co etiketa slibuje. Tabletky jsou perfektně skladné. Můžete si jich pár dát do krabičky - třeba do té pidi, kterou LUSH používá na vzorečky - a mít je stále při sobě. Anebo rovnou celé balení.

Při používání totiž stačí usrknout vody a už to jede. Doporučuju s přidáním vody příliš neotálet. Tabletka se začne pomalu rozpouštět v podstatě ihned po vložení do úst, a po rozkousnutí mohutně pění (alespoň pocitově). Když ji ochutnáváte samotnou, je hodně výrazná, ne ale slaná. Slanost lépe ucítíte až po naředění.

Jediné minus je pro mě soda ve složení. Té se u produktů na zuby dlouhodobě vyhýbám. Když si ale uvědomím, že spousta lidí používá pastu se sodou denně, a žijí, vnímám to s rezervou. Nemluvě o těch, kteří si na zuby plácnou sodu samotnou a drbou. Nebo ještě s citronem. R.I.P. sklovino.

O MĚSÍC POZDĚJI:  Na moc časté používání to kvůli sodě nevidím, ale jednou dvakrát týdně se hodí. Zatím je mám většinou v koupelně, tabletky už ale párkrát vnitřek kabelky viděly (naštěstí jen přes obal). Nevnímám je jako rutinní součást ústní hygieny. Rozhodnutí, zda zakoupit další balení, je proto daleko. Po měsíci mi zbývá 73 kusů z původních 80. Kdyby byly po Vánocích ve slevě, brala bych je asi bez delšího váhání.






Powdered Sunshine tělový pudr s SPF 15

Vegan: ANO
Cena: 225 Kč
Odkaz: zde (cz)

Chvilku se do mě vžijte. Je léto. Je vám vedro. Jste fototyp mínus dva. Fakt se vám chce se mazat něčím mastným, po čem budete půl hodiny stát jako panák, abyste se náhodou nedotkli oblečení? Asi těžko. V tomhle boji určitě nejsem sama. I když SPF15 není moc, pro nevystavovače jako jsem já na běžný (neopalovací!) den docela stačí.

Pudry z LUSH mám ráda, dokonce už jsem tady psala o uspávacím Mr. Sandmanovi. Jejich použití je obzvlášť v ulepeném létě příjemné. A lehká osvěžující vůně je v tomto případě fajn bonus. Jsem ráda, že svěží nepojali jako mátový. Pudr zlehka voní po citronech. Je to opravdu jemná vůně, žádný osvěžovač toalety.

Z nakoupených produktů je tenhle pudr rozhodně nejméně nahatý. Ve srovnání s obaly ze silnějšího plastu, ve kterých bývají krémy, aby nepřišly do kontaktu se světlem, alespoň u mě ale stále vede. Navíc do kabelky ho hodím s větší jistotou (mluvte, jezte a smějte se s jistotou), než opalovací produkt z čeledi tekutých. No porovnejte nejhorší možné důsledky sami.

O MĚSÍC POZDĚJI: Jako na potvoru se hned po mém nákupu vyrojily takovéto zprávy o výsledku zkoumání látky ethylhexyl metoxycinamát. A hádejte, co si to černě svítí na obalu tohoto pudru? No jo, je tam. Zprávy sice odborníci zpětně trochu krotí, i tak ale toto zjištění přispělo do jednoduché rovnice.

Jen jedno použití za celý měsíc (kromě prvotního testování)
+
Jiný již vlastněný přípravek, který zmiňovanou látku neobsahuje
+
Víra, že některým mým věcem bude jinde jednoduše lépe
=
Prodávání pudru tady na vinted




Poslední fešákson z téhle objednávky není kosmetický. I tak je ale celkem zírouwejst, tedy v duchu života bez odpadu. Šátek Hello Sweetie. No jen mrkněte na ty rozkošné bonbonky. V tom se bude dávat dárek jedna radost! A zase. A zase. To je kouzlo balení do šátku - i obal je dárkem. Můžete ho poslat dál, nebo ho sami využít na zkrášlení domova či outfitu. Tenhle je v menším rozměru 40x40 cm, na zabalení je ale pořád dostačující. Stojí 129 Kč a najdete ho tady.

O MĚSÍC POZDĚJI: Stále stejně skvělý. A hlavně už se připravující na to být obalem dárku!





Máte rádi LUSH? A žijete nahatě?
Mějte se!





Žádné komentáře:

Okomentovat